פילבר מעיד: "נתניהו אמר 'תבדוק אם אפשר למתן את המחירים'"

    ישראל רובין No Comments on פילבר מעיד: "נתניהו אמר 'תבדוק אם אפשר למתן את המחירים'"

    פילבר העיד כי נתניהו אמר לו לא לעצור את רפורמת התחרות, אך לבדוק אם הוא יכול למתן את המחירים. עוד העיד פילבר כי נתניהו הנחה אותו לסיים את מיזוג בזק-יס – צעד שהועיל לאלוביץ'

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משפט נתניהו: הבוקר (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים החלה עדותו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, עד המדינה בתיק 4000 שלמה פילבר.

    פילבר, שהיה מנכ"ל משרד התקשורת תחת כהונתו של נתניהו במשרד אמור להעיד על היחס המועדף שנתן לכאורה נתניהו לבעל השליטה בחברת בזק, שאול אלוביץ' – מה שעל פי הנטען בכתב האישום היווה את ה'תמורה' לשוחד (המתת) בדמות הטבת הסיקור באתר 'וואלה'.

    בפתח עדותו הציג פילבר את עצמו ואמר כי נכנס לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת כחודשיים אחרי בחירות 2015. הוא נשאל מה היו תחושותיו כלפי ראש הממשלה לשעבר נתניהו. "מושא הערצתי. מאוד מעריך ומכבד אותו. חושב שהוא אחד המנהיגים הגדולים שהיו למדינה. אני אוהב את האיש גם היום", אמר פילבר.

    פילבר בכניסתו לאולם הדיונים בבית המשפט | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

    Yonatan Sindel/Flash90

    פילבר סיפר כי בינו לנתניהו שררו יחסי אמון גבוהים מאוד בין היתר בשל הזדהות פוליטית ודיסקרטיות. "אף פעם לא הייתה לי רדיפה כלפי כלי התקשורת", טען.

    עוד אמר: "לא היה פה סחר סוסים. מערכת היחסים שלי עם נתניהו הייתה מאוד מקצועית, ישרה ונקייה לאורך השנים". בהמשך עדותו הצהיר: "לא אמרתי מילה אחת של שקר בחקירותיי במשטרה".

    פיילבר העיד על מה שמכונה "פגישת ההנחיה", בה על פי הנטען בכתב האישום, הנחה אותו נתניהו לסייע לבעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ' בענייניו במשרד התקשורת: "נתניהו אמר לי שאלוביץ' פנה אליו ואמר לו שיש לו בעיות במשרד. שיש חברת ייעוץ שקבעה מחירים לא נכונים. הוא אמר לי 'תבדוק את זה, אל תעצור את התחרות, אבל תראה אם אתה יכול למתן המחירים ועשה לי 'ככה עם היד'.

    "הוא גם אמר לי על מיזוג בזק-יס 'תגמור את זה'. מבחינתי המשפט הקצר הזה פחות מדקה היה אקשן טיימס, משימות המשך. מבחינתי זה היה הדבר הכי טריוויאלי בעולם. במבט לאחור באף אחד מהדברים האלה לא עשיתי מה שהוא ביקש", אמר העד.

    עורכת הדין יהודית תירוש מהפרקליטות העירה לעד בבית המשפט, כי מיזוג בזק-יס כן יצא לפועל, כך שלפחות בזה הוא כן קיים את מה שנתניהו אמר.

    עוד אמר פילבר: "הסוגיה של השידורים הייתה עיקר הפגישה. עקרונות איך עובדים במשרד התקשורת. בנוגע למשפט שהוא אמר לי בסוף – אני קורא את נתניהו גם במשפטים קצרים, אני שומע אותו אומר לי לקדם אז הבנתי שצריך לטפל ובאיזו מסגרת אני פועל. מטבע הדברים ברגע נתניהו ביקש שאטפל זה אמור לפתור בעיות שמר אלוביץ' מתלונן עליהן, לכאורה באופן שמיטיב איתו.

    "כשמישהו אומר לך תבדוק אפשרות של מיתון המחירים אתה יכול לראות בזה את שני הצדדים. אתה יכול לראות בזה הטבה מסוימת ואתה יכול לראות בזה פגיעה שצריך לתקן אותה. מהבדיקה שלי שבאמת במשרד עשו סוג של מניפולציות באקסלים כדי להגיע למחירים נמוכים במיוחד. אחרי שבדקתי את העניין, התלונה של אלוביץ' היתה צודקת".

    הפרקליטה תירוש שואלת אם הוא הבין שנתניהו שלח אותו להפגש עם אלוביץ'. פילבר ענה שהוא הבין ש"אם צריך אז כן. סביר שאני צריך לדבר איתו".



    0 תגובות